Co takiego jest w odzieży reklamowej, że firmy chcą z niej korzystać?
Jaka odzież gwarantuje najskuteczniejszą reklamę?
Optymalnym rozwiązaniem byłby zakup całorocznej odzieży – takiej, którą pracownicy mogliby nosić także poza pracą. Z drugiej strony jednak, przy ograniczonym budżecie, firmy sięgają często po produkty sezonowe – takie jak T-shirty i koszulki polo, noszone głównie latem. Jest to pewne kompromisowe rozwiązanie. W poradniku skupiamy się jednak przede wszystkim na tych narzędziach, które zapewniają najdłuższy czas ekspozycji firmowego logo w ciągu roku – a tu bezkonkurencyjne okazują się polary z haftem.
W poradniku kierowaliśmy się zatem takimi założeniami:
- chcesz, by Twoja reklama była widoczna jak najdłużej w ciągu roku,
- chcesz, by zwrot z reklamy był jak najwyższy,
- chcesz, by odzież reklamowa jak najlepiej wpływała na wizerunek firmy.
Zwróć uwagę, że:
- T-shirty i koszulki polo eksponowane są głównie w sezonie letnim, a maksymalnie przez 6 miesięcy (przy dobrej pogodzie).
- Kurtki reklamowe to rozwiązanie jeszcze mniej ekonomiczne. Koszt zakupu jest najwyższy, a liczba dni, w których kurtka będzie promować firmę jest najmniejsza. Średnio 9 miesięcy w roku wisi ona w szafie, zatem nikt jej nie widzi.
- Najdłuższy okres ekspozycji logo zapewnia odzież polarowa. Wiosną i jesienią z polarów korzystamy niemal codziennie. Korzystamy również latem w chłodniejsze dni, wtedy polary nosimy rano i wieczorem. Zimą korzystają z polarów niemal wszyscy. Jego zalety są na tyle znane, że w zasadzie nie ma domu, w którym nie byłoby jakiegokolwiek polaru.
Łatwo wyliczyć, że polar w skali roku ma co najmniej 400% więcej skuteczności niż kurtka.
Odzież jako nośnik reklamy
Drogą reklamę medialną zobaczą lub usłyszą tylko ci, którzy akurat przez tych kilka/kilkanaście sekund będą oglądać TV lub słuchać radia. Bilbord przy drodze zobaczy tylko ktoś kto tamtędy pojedzie, a jeśli pojedzie zbyt szybko, nawet nie zapamięta numeru telefonu kontaktowego czy adresu www.
Za tradycyjną reklamę płacisz co najmniej dwa razy: raz za wyprodukowanie, drugi raz – za emisję. Koszt produkcji stanowi tylko mały ułamek budżetu reklamowego, więcej musisz wydać na miejsce w prasie, na stronach WWW, w ekspozytorach itp.
Jest jednak reklama, w którą inwestujesz jeden raz, a przy tym osiągasz znacznie lepsze efekty, niż płacąc dwukrotnie. Polary robocze reklamowe to niezawodny i ekonomiczny nośnik Twojej reklamy.
Reklamą przy pomocy polarów z nadrukiem możemy zarządzać w taki sposób, by uzyskać optymalny zwrot z reklamy, zapewnić długi czas jej ekspozycji i zwiększyć walor wizerunkowy. Wszystko jest kwestią odpowiedniego planowania.
Czemu służą polary firmowe i inna odzież reklamowa?
Bluzy polarowe z logo firmy (i szerzej – odzież firmowa) to jedno z narzędzi reklamy mobilnej, zewnętrznej, dlatego jej zakup musi być ekonomicznie uzasadniony. Przed zamówieniem polarów reklamowych trzeba jasno określić cel promocyjny.
Schemat jest tu następujący:
- Podstawowym zadaniem odzieży reklamowej jest promocja firmy lub jej produktu.
- Klienci stopniowo oswajają się z firmą i jej wizerunkiem, zapamiętują markę.
- Rozpoznawalność marki wpływa na efekty pozostałych form reklamy, łatwość pozyskiwania nowych klientów, zaufanie do firmy – a w efekcie na sprzedaż i zyski finansowe.
Mówiąc prościej: bluzy polarowe z logo firmy stopniowo, sukcesywnie budują rozpoznawalność marki. Dlatego markową odzież traktuj jako długoterminową inwestycję reklamową.
Przed dokonaniem wyboru w pierwszej kolejności musisz zastanowić się, w jakich miejscach będzie eksponowane logo Twojej firmy i jak często – w przypadku polarów z haftem reklamowym może to być praktycznie 365 dni w roku. Wynik rzetelnej analizy może kilkakrotnie zwiększyć skuteczność przekazu reklamowego na wybranym nośniku.
Polary z własnym nadrukiem jako całoroczna reklama
Istnieje wiele cech, które przemawiają za wyborem polarów z logo firmy jako formy odzieży reklamowej:
- Solidnie wykonany polar firmowy będzie zauważany przez aktualnych i potencjalnych klientów przez kilka lat.
- Pracownicy firmy ubrani w polary (zwłaszcza ci, którzy pracują w terenie) odwiedzają codziennie setki różnych miejsc, w których logo Twojej firmy zauważone zostaje przez tysiące osób.
- Promocja w przestrzeni miejskiej, podczas imprez plenerowych czy w domach klientów staje się całkowicie darmowa. To dodatkowy zasięg, za który nie dopłacasz.
- W Twojej firmie niemal każdy pracownik ma inne zainteresowania i inny pomysł na spędzanie wolnego czasu. Doceń ten potencjał i daj im solidne polary firmowe, a wtedy podczas jednego weekendu pracownik w Twoim polarze będzie zauważalny np. na zlocie motocyklistów, na spacerze w parku, na festynie rodzinnym, na zakupach w popularnej galerii, na trybunach podczas meczu. Im więcej polarów wprowadzisz w obieg, tym łatwiej będziesz dostrzegany.