Polary firmowe

Polary firmowe logo

Odzież robocza - oferta

Metody znakowania odzieży firmowej i ich trwałość

Znakowanie odzieży to jeden ze sposobów na zachowanie spójności w zakresie identyfikacji wizualnej. Pracownicy noszą jednakową odzież roboczą z logo, dzięki czemu są lepiej rozpoznawani przez klientów. Ubranie ze znakiem marki sprawia również, że sama firma jest szybciej kojarzona przez grupę docelową, co zachęca do ponownego skorzystania z jej oferty. W celu przygotowania znakowanej odzieży firmowej, można posłużyć się kilkoma metodami nanoszenia logo na materiał. Które z nich warto wybrać i dlaczego? Oto najważniejsze cechy 5 metod znakowania odzieży firmowej.

Jak wybrać metodę znakowania odzieży?

Metoda znakowania odzieży powinna być dobierana w oparciu o budżet firmy oraz oczekiwaną trwałość nadruku. Codziennie zakładane ubrania robocze (np. polary robocze) powinny mieć znaki o wysokim stopniu wytrzymałości na intensywne użytkowanie i częste pranie.

Znakowanie tekstyliów jest wykonywane zwykle przy użyciu jednej z 5 metod. Oto ich zalety i możliwości zastosowania.

Sublimacja

Znakowanie odzieży metodą sublimacji polega na wtapiania wybranych pigmentów bezpośrednio we włókna. Logo wykonane w ten sposób jest trwałe, a sam materiał zachowuje swoje wcześniejsze właściwości. Sublimację często wykorzystuje się do znakowania koszulek, topów i bluz roboczych ze względu na możliwość prania odzieży w wysokiej temperaturze.

Sublimacja cechuje się bardzo wysoką trwałością – znak wykonany tą metodą jest najtrwalszy. Miejsce naniesienia logo jest gładkie, nieodznaczające się przy dotyku. Dodatkowo odzież w miejscu wykonania logo przepuszcza powietrze, co zwiększa możliwość wykorzystania ubrań w pracy fizycznej.

Ze względu na ograniczone możliwości zastosowania sublimacji, używa się ją wyłącznie do wykonywania logo na ubraniach w kolorze białym.

Druk cyfrowy

Kolorowe grafiki i logo są przenoszone na odzież za pomocą białej folii transferowej w ploterze. Folia jest przycinana w nim do pożądanej wielkości i kształtu, a następnie wgrzewana w materiał. Druk cyfrowy poleca się głównie w przypadku zleceń niskobudżetowych, w których konieczne jest wykonanie jak największej liczby koszulek lub topów, wykorzystywanych w akcjach promocyjnych.

Druk cyfrowy można stosować na bawełnie, poliestrze lub mieszankach włókien sztucznych i naturalnych. Odzież może być znakowana grafikami z przejściami tonalnymi i wielobarwnymi, jednak zabronione jest jej pranie w temperaturze wyższej niż 30-40 stopni Celsjusza.

Termotransfer

W tej metodzie wykorzystuje się folię termotransferową, którą na początek barwi się na wybrany kolor i przycina do pożądanej formy. Gotowa folia jest wgrzewana w materiał. Termotransfer jest wykorzystywany głównie w przypadku niskich nakładów odzieży. Jest to metoda polecana np. do tworzenia firmowych kurtek.

Logo wykonane metodą termotransferu jest odporne na pranie w temperaturze 70-80 stopni. Można nanosić je na tkaniny sztuczne i naturalne oraz tworzyć nadruki kolorowe. Minusem termotransferu jest brak możliwości wykonania przejść tonalnych i wszystkich pożądanych kolorów. Ponadto nadruku nie wolno prasować.

Sitodruk

Nadruk jest wykonywany za pomocą matrycy sitodrukowej. Dzięki niej na tkaninę można nanieść różne rodzaje farb i uzyskać oryginalne efekty wizualne. Sitodruk ze względu na konieczność wykonania matrycy jest stosowany głównie w zleceniach o wysokim nakładzie. Gotowe nadruki cechują się atrakcyjnym wyglądem i efektownymi łączeniami barw.

Atutem sitodruku jest trwałość i możliwość prania ubrań w temperaturze do 80 stopni C. Dodatkowo jednostkowa cena znakowanej odzieży jest niska. Wadą sitodruku jest możliwość znakowania wyłącznie płaskich materiałów bez wypukłej faktury.

Haft komputerowy

Znakowanie odzieży metodą haftu komputerowego jest eleganckie i trwałe. Nitki są wszywane w materiał za pomocą hafciarki, która precyzyjnie przenosi wzór z komputera na tkaninę. Maszyna może w ten sposób szybko wykonać logo na wielu ubraniach, zachowując przy tym dokładność i spójność znaków.

Ze względu na wyższy koszt wykonania haftu komputerowego i jego charakter metoda jest wykorzystywana głównie do wykonywania logo na odzieży biznesowej. Haft doskonale wygląda na koszulach, ale równie dobrze można wykonać go na t-shirtach, koszulkach polo lub plecakach i torbach.

Zaletą haftu jest odporność na blaknięcie i uszkodzenia w czasie prania. Nitki w wielu barwach prezentują się nienagannie nawet przy intensywnym, długim użytkowaniu ubrania. Ponadto wyszywane logo można wykonać na dowolnym typie materiału i elemencie garderoby.

Minusem haftu komputerowego są dość wysokie koszty w porównaniu do innych metod znakowania odzieży, jednak w zamian uzyskuje się trwały i prestiżowy znak.

Zaufali nam

P.P.U.H. Ultrek
Urszula Łomnicka-Bołoz
Łomnica Zdrój 404
33-350 Piwniczna - Zdrój

NIP: 734-119-36-01
REGON: 490119980

tel.: 502 468 561
tel.: 18 446 40 15
fax: 18 446 40 15

Copyright $copy; Polary z nadrukiem | Polary z haftem | Polary z logo firmy| Bluzy firmowe

Zadzwoń: +48 502 468 561