Polary firmowe

Polary firmowe logo

Kilka wskazówek technicznych. Koszty, budżety, łączenie odzieży reklamowej z innymi formami reklamy

Ustalanie celów i wydatków reklamowych

Podstawą skutecznych działań wizerunkowych jest dobre planowanie i dokładna kalkulacja kosztów. Bardzo efektywną metodą planowania promocji jest porównanie cen różnych narzędzi reklamowych.

Z własnego doświadczenia wiemy, że dobrze przemyślane i zaplanowane inwestycje w odzież reklamową przynosiły naszym klientom aż 8 razy wyższą skuteczność. Jeśli słabej jakości polar zniszczy się w pół roku, a dobry przetrwa dłużej, niż 4 sezony, to już w ten sposób zwiększasz potencjalny zasięg reklamy aż 8-krotnie!

Analiza kosztów

Uogólniając możemy przyjąć, że 100 sztuk solidnych polarów reklamowych to wartość… modułu o wymiarach 47 mm x 58 mm na pierwszej stronie popularnego dziennika. Nie negujemy zasadności reklamy medialnej ale pokazujemy, że za te same pieniądze możesz mieć 100 polarów z logo swojej firmy, które będą Ci służyć przez kilka lat.
Natomiast wykupienie całej ostatniej strony wspomnianego dziennika jest porównywalne do zakupu około 600 sztuk polarów. Żywotność reklamy w dzienniku wynosi jeden dzień, czas ekspozycji reklamy na bluzach polarowych – kilka sezonów.

Emisja reklamy w internecie jest nieco droższa. Za równowartość 100 bluz polarowych popularny portal internetowy będzie wyświetlał Twój billboard (750 x 100 px) tylko przez kilka godzin, zakup pakietu całodniowego to koszt nie mniejszy niż wartość 500-700 sztuk profesjonalnych polarów z logo. Żywotność takiej reklamy wynosi kilka godzin, czas ekspozycji reklamy na bluzach polarowych – kilka sezonów.

Za równowartość 100 bluz polarowych czołowe polskie stacje radiowe wyemitują w godzinach porannych 30-sekundowy spot reklamowy Twojej firmy. I znów: żywotność takiej reklamy wyniesie pół minuty, a ekspozycja reklamy na firmowych bluzach – kilka sezonów.

Analiza skuteczności

Oczywiście nie sposób porównać reklamy w mediach i reklamy na bluzach polarowych jeśli chodzi o wymiar sprzedażowy. Przy pomocy odzieży reklamowej nie wypromujesz rabatów cenowych ani ograniczonych czasowo promocji. Nie zamieścisz na nich także wezwania do akcji. Ale w wymiarze wizerunkowym, w utrwalaniu nazwy marki i jej logo – odzież reklamowa pozostaje bezkonkurencyjna.

Inwestycja w profesjonalne polary reklamowe to inwestycja długofalowa. W pierwszej kolejności polary pracują na rzecz wizerunku firmy, pomagają klientom zauważenie pracownika, wyróżniają go spośród konkurencji. Dopiero z czasem zyski wizerunkowe przekładają się na wymierne efekty finansowe. W tym miejscu nie można zapominać o bardzo istotnej zalecie polarów. Bluzy polarowe dają użytkownikom profesjonalną ochronę termiczną przez cały okres użytkowania.

Za kwotę 20 tysięcy złotych firma może kupić około 120-150 solidnych polarów z dzianin Polartec®. Budżet ten będzie „pracował” na rzecz firmy przez kilka następnych lat – także wtedy, gdy inne materiały reklamowe zostaną już dawno zapomniane.

Połączenie polarów firmowych z reklamą medialną – autentyczne studium przypadku

Ciekawym pomysłem jest połączenie polarów reklamowych oraz reklamy medialnej.

Jeden z naszych klientów (prowadzący działalność w średnim mieście – 95 tys. mieszkańców) najpierw kupił kilkadziesiąt polarów (o wyraźnej kolorystyce), a dopiero po kilku miesiącach zainwestował w reklamę w prasie lokalnej. Reklama kierowała potencjalnego klienta do kontaktu z pracownikami firmy, ubranymi w polary widoczne w reklamie.

Efekt takiego połączenia był wyjątkowo skuteczny. Firma (lokalny operator telefoniczny i dostawca Internetu) w krótkim czasie niemal podwoiła liczbę abonentów, a jej firmowe polary będą widoczne w tym mieście jeszcze przez kilka lat. Klient zainwestował w zakup polarów mniej niż 10 tys. zł.

Reklama jako inwestycja długoterminowa

Inwestycja w profesjonalną odzież polarową jest inwestycja kilkuletnią ale tylko pod warunkiem zakupu polaru wysokiej jakości, trwałego przez co najmniej kilka sezonów.

Korzyści wynikające z zakupu firmowych polarów są rozłożone w czasie i można podzielić je na dwa etapy:

  • Pierwszym podstawowym efektem wykorzystania polarów firmowych jest wyróżnienie się personelu Twojej firmy spośród konkurencji.
  • Z czasem pozytywny wizerunek utrwala się w oczach aktualnych i potencjalnych klientów. Profesjonalna odzież ma ogromny wpływ na wizerunek firmy i utożsamianie jej z profesjonalnym towarem lub fachową usługą.

Inwestycja w polary firmowe działa dwukierunkowo – nie tylko na klientów, ale także na samych pracowników firmy. Jeżeli pracownik otrzyma bardzo dobry produkt, wówczas wzrasta poziom jego utożsamiania się z firmą, a w związku z tym również zaangażowanie w wykonywaną pracę. Dla personelu liczy się jednak nie tylko wygląd, ale także praktyczne zastosowanie odzieży firmowej. Solidny polar gwarantuje wyjątkowo skuteczną ochronę termiczną pracownika oraz komfort wynikający z „termoaktywności” dzianin Polartec®. Wrócimy do tego zagadnienia w dalszej części poradnika.

Zaufali nam

P.P.U.H. Ultrek
Urszula Łomnicka-Bołoz
33-351 Łomnica Zdrój 404

NIP: 734-119-36-01
REGON: 490119980

tel.: 502 468 561
tel.: 18 446 40 15
fax: 18 446 40 15
Copyright $copy; Polary z nadrukiem | Polary z haftem | Polary z logo firmy
Zadzwoń: +48 502 468 561