Polary firmowe

Polary firmowe logo

W poszukiwaniu najlepszego produktu

Jak rozpoznać dobry polar? Na co zwrócić uwagę?

Jeśli składasz zamówienie na jakikolwiek produkt, zwracasz uwagę na trzy główne kryteria: jakość materiału, jakość wykonania oraz cenę. Przy czym dla wielu firm cena ma znaczenie drugorzędne, jeśli okaże się, że jakość jest dużo wyższa, niż w innych ofertach.

Dobry polar firmowy to solidny gatunkowo materiał. Jeśli weźmiesz go do ręki czujesz, że jest mięsisty, grubszy, ładnie wybarwiony, o równomiernej strukturze. Wystrzegaj się materiału zbyt cienkiego, lekkiego i wyglądającego tak, jakby jego powierzchnia uległa „sprasowaniu” albo przygnieceniu.

Dobrej jakości polar jest łatwy w konserwacji – po praniu zachowuje ładny wygląd, nie traci swojej struktury. Jest materiałem „oddychającym”, zatem ułatwia utrzymanie odpowiedniej temperatury ciała, zapobiega poceniu się. Jednocześnie chroni przed utratą ciepła.

Jeśli zamawiasz polary reklamowe nie wahaj się poprosić o próbną sztukę. Po jej otrzymaniu sprawdź jakość materiału, obejrzyj także dokładnie szwy. Sprawdź, czy są solidne, mocne, czy został ładnie zakończone. Zwróć uwagę, by szycie nie było zbyt luźne, słabe. Obejrzyj czy przy zakończeniach szwów nie pozostawiono nieestetycznych nitek.

Od zwykłej bluzy polarowej do bluzy reklamowej. Co może zaoferować producent polarów?

Na rynku istnieją dwie opcje zamawiania odzieży firmowej.

  • Opcja pierwsza: firma zamawia gotowe produkty z oferty katalogowej. Dostarcza je producent, polary stają się reklamą firmy dopiero w chwili wyhaftowania na nich logo.
  • Opcja druga: nie tylko za dostarczenie, ale także zaprojektowanie odzieży odpowiada producent. Polary projektowane są od początku do końca na indywidualne zamówienie.

Różnica polega zatem na tym, że bluza z oferty gotowej staje się polarem firmowym dopiero w chwili nadrukowania znaku firmowego. Natomiast jeśli producent polarów firmowych projektuje i szyje polary na zamówienie, wówczas od samego początku są one dopasowywane do wizerunku przedsiębiorstwa.

Trzeba jednak dodać, że w przypadku produktów gotowych nagminnie zdarza się, że kilka różnych firm kupuje taki sam model i taki sam kolor, a jedyna różnica to haft firmowego logo. Niestety, nie można wówczas ochronić się przed naśladownictwem ze strony konkurencji, ponieważ każda firma może zamówić takie same produkty (często importowane w tysiącach sztuk z Dalekiego Wschodu).

Pewnym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty producentów polarów dla firm, którzy szyją swoje produkty na miejscu, w Polsce. Z doświadczenia wiemy, że część naszych klientów woli zamówić produkty z oferty katalogowej, szyte w naszym zakładzie (z dzianin Polartec® w kilkunastu kolorach, w ponad 10 modelach męskich i damskich), a szczególnie wymagający klienci nieraz zamawiali u nas indywidualnie projektowane i szyte polary. W obu tych przypadkach zakres pracy ma jednak inny charakter, niż przy odzieży importowanej. Rodzaj odzieży można wówczas dobrać do wieku czy stylu życia przyszłych użytkowników (starszych i statecznych oraz dla młodszych i aktywnych). Doradzamy jak haftować polary, jak dobierać wielkość haftów, i w których miejscach je umieścić.

Zastosowanie polarów z nadrukiem reklamowym

Bluzy polarowe z logo firmy mogą spełniać kilka funkcji:

  • odzieży roboczej dla pracowników (serwisantów, pracowników technicznych itp.),
  • odzieży firmowej dla pracowników w siedzibie firmy (przy lżejszych pracach – np. w salonach sprzedaży) oraz poza nią (np. mobilni handlowcy, doręczyciele),
  • odzieży na specjalne okazje (eventy, wyjazdy integracyjne, akcje promocyjne nowych produktów),
  • odzieży firmowej dostarczanej przez firmę w ramach benefitów pracowniczych (także do użytku w czasie wolnym, prywatnym),
  • odzieży reklamowej, przeznaczonej do rozdawania klientom lub współpracownikom w formie gratisów, nagród w konkursach itp.

Solidny polar oznacza, że we wszystkich tych sytuacjach, przez większą część roku logo firmy będzie eksponowane w przestrzeni publicznej. Reklama funkcjonuje zatem tak długo, jak długa jest żywotność polarowej bluzy z haftem firmowym.

Tajniki efektywnego projektowania odzieży reklamowej

Inwestycja w odzież reklamową musi przynieść określone rezultaty promocyjne, wizerunkowe i finansowe. Aby ta inwestycja odniosła zakładany skutek, musi być dokładnie przemyślana i starannie przygotowana.

Najważniejszym czynnikiem decydującym o skuteczności przekazu reklamowego jest ustalenie kto będzie użytkownikiem bluzy reklamowej i do kogo chcesz trafić ze swoją reklamą.

Niezwykle istotna jest branża, w której działa Twoja firma oraz to, kim są potencjalni użytkownicy Twoich polarów:

  • jakiej są płci?
  • w jakim wieku?
  • w jakich sytuacjach będą korzystać z firmowych bluz?
  • jaki tryb życia prowadzą?

Istotne jest również to, że polar firmowy musi iść w parze z charakterem działalności firmy.

Trwałość technik znakowania odzieży

Haft to najbardziej trwały i najbardziej zalecany przez firmę Polartec® sposób znakowania odzieży polarowej. Tylko bluza polarowa z wyhaftowanym logo firmy lub nazwą promowanego produktu może wyglądać dobrze przez kilka sezonów.

Haftu wykonanego bezpośrednio na polarze nie można odpruć jak haftowanych naszywek. Znakowanie nie złuszcza się i nie blaknie, co mogłoby się zdarzyć w przypadku popularnego znakowania metodą termiczną.

Haft na polarze jest niejako „wtopiony” w grubą dzianinę. Dzięki temu jest trwały i dobrze widoczny, a jednocześnie odporny na zabrudzenia.

Haft nawet najwyższej jakości zastosowany na twardym podłożu (np. kurtka) lub gładkim (polo, t-shirt) nieznacznie odstaje od materiału. W takim przypadku – przy intensywnym użytkowaniu – nici w logo mogą szybciej się przecierać i wypruwać.

Bluza polarowa z haftem. Kolor i wymiary haftu

Wielkość i kolor logo to kluczowy element odzieży reklamowej. Oto kilka najważniejszych zasad, którymi warto kierować się podczas projektowania haftu i firmowej bluzy z polaru:

  • Mniej znaczy więcej. Polar jednolity z niewielkim logo może być nawet częściej zauważony niż kolorowa bluza z większym haftem.
  • Eleganckie stonowanie. Im bardziej prestiżowe towary oferuje Twoja firma, tym mniej pasują do niej intensywne kolory, wielokolorowe bluzy czy kilka haftów na jednej bluzie.
  • Zasada kontrastu. Im większy kontrast pomiędzy kolorem nici w logo i kolorem polaru tym logu musi być mniejsze. Natomiast jeśli różnice w kolorach nici i dzianiny są mniejsze, wówczas możemy sobie pozwolić na większy haft.
  • Ostrożnie z dużymi znakami. Do tego zagadnienia wrócimy w dalszej części poradnika, ale już podkreślmy, że zbyt duże hafty mogą zniechęcić pracowników do noszenia odzieży firmowej – zwłaszcza w czasie prywatnym. Nikt nie lubi być „słupem ogłoszeniowym”.

Lokalizacja haftu na firmowej bluzie z polaru

Tu również potrzeba rozważnej analizy, żeby podczas próby zwiększania przekazu reklamowego nie zrobić z użytkownika „słupa ogłoszeniowego”. Istnieje kilka zasad, dotyczących umiejscowienia logo na odzieży firmowej:

  • Logo na piersi z lewej strony – to wypracowany przed wieloma laty i najczęściej stosowany układ znakowania odzieży reklamowej. Lokalizacja taka łączy pracownika z firmą, a potencjalny klient (odbiorca reklamy) widzi w pracowniku reprezentanta firmy.
  • Jedna bluza – jeden znak. Najlepiej, aby na bluzie polarowej znajdował się tylko jeden nadruk. Czasem można odstąpić od tej reguły, jeśli drugim znakiem jest napis związany z funkcją: „serwis”, „ochrona”, „instruktor”, „ratownik” itp.
  • Logo zawsze z przodu. Zupełnie nieuzasadnionym pomysłem jest nanoszenie znaku firmowego na kołnierzu lub na plecach. Takie rozwiązania postrzegane bywają jako „odwracanie się plecami do firmy”. Uwaga! Na logo na kołnierzu lub plecach mogą bez żadnych obaw pozwolić sobie:
    – producenci odzieży,
    – firmy zamawiające odzież na imprezy integracyjne i inne okazje wewnętrzne,
    – firmy łączące odzież firmową z odzieżą roboczą (np. budowlane, sprzątające).
  • Nadruk adresu WWW. W tym przypadku uzasadnione bywa haftowanie napisu na kołnierzu bluzy.

Liczba i wielkość znaków firmowych ma bezpośredni wpływ na to, jak często polar będzie noszony przez użytkownika w godzinach pozasłużbowych. Polar z gustownie dobranym logo może nawet 2-3 razy częściej reklamować Twoją firmę.

Zaufali nam

P.P.U.H. Ultrek
Urszula Łomnicka-Bołoz
33-351 Łomnica Zdrój 404

NIP: 734-119-36-01
REGON: 490119980

tel.: 502 468 561
tel.: 18 446 40 15
fax: 18 446 40 15
Copyright $copy; Polary z nadrukiem | Polary z haftem | Polary z logo firmy
Zadzwoń: +48 502 468 561